Przedmiot: Gry komputerowe (S1)
Tematyka wykładów:
- Wprowadzenie do zagadnień związanych z tworzeniem gier komputerowych (pdf):
- Praca w GameDev’ie.
- Metodologie tworzenia gier (Scrum lub Gantt).
- Etapy powstawania gry – od wizji po produkt.
- Wstęp do projektowania gier (pdf):
- Jak poprawnie skonstruować poziom w grze?
- Kreowania zaangażowania gracza.
- Definiowanie celów gry.
- Dane wejściowe do systemów renderingu: Scena (pdf)
- Wielokątowa reprezentacja obiektów.
- Kolory powierzchni i tekstury.
- Źródła światła.
- Model kamery.
- Potok renderingu (pdf,pdf):
- Przekształcenia macierzowo-wektorowe.
- Transformacje geometryczne.
- Rzutowanie.
- Rasteryzacja.
- Obliczanie przesłaniania.
- Model oświetlenia (pdf,pdf):
- Oświetlenie lokalne i globalne.
- Równanie oświetlenia.
- Teksturowanie.
- Wyświetlanie obrazów (pdf,pdf):
Literatura
- Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman, Real-Time Rendering (3rd edition), A K Peters, 2008.
- Ganovelli, Fabio, Massimiliano Corsini, Sumanta Pattanaik, and Marco Di Benedetto. Introduction to computer graphics: a practical learning approach. CRC Press, 2014.