Radosław Mantiuk

West Pomeranian University of Technology, Szczecin, Poland

Przedmiot: Gry komputerowe (S1)

Tematyka wykładów:

  • Wprowadzenie do zagadnień związanych z tworzeniem gier komputerowych (pdf):
    • Praca w GameDev’ie.
    • Metodologie tworzenia gier (Scrum lub Gantt).
    • Etapy powstawania gry – od wizji po produkt.
  • Wstęp do projektowania gier (pdf):
    • Jak poprawnie skonstruować poziom w grze?
    • Kreowania zaangażowania gracza.
    • Definiowanie celów gry.
  • Dane wejściowe do systemów renderingu: Scena  (pdf)
    • Wielokątowa reprezentacja obiektów.
    • Kolory powierzchni i tekstury.
    • Źródła światła.
    • Model kamery.
  • Potok renderingu (pdf,pdf):
    • Przekształcenia macierzowo-wektorowe.
    • Transformacje geometryczne.
    • Rzutowanie.
    • Rasteryzacja.
    • Obliczanie przesłaniania.
  • Model oświetlenia (pdf,pdf):
    • Oświetlenie lokalne i globalne.
    • Równanie oświetlenia.
    • Teksturowanie.
  • Wyświetlanie obrazów (pdf,pdf):
    • Działanie wyświetlacza LCD (www).
    • Gama barw i profile kolorów (www, www).
    • Kodowanie gamma (www).
    • Operatory tonów (www).
    • Przestrzenna i temporalna rozdzielczość obrazów (www).

Literatura

  • Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman, Real-Time Rendering (3rd edition), A K Peters, 2008.
  • Ganovelli, Fabio, Massimiliano Corsini, Sumanta Pattanaik, and Marco Di Benedetto. Introduction to computer graphics: a practical learning approach. CRC Press, 2014.