Radosław Mantiuk

West Pomeranian University of Technology, Szczecin, Poland

Przedmiot: Gry komputerowe

Tematyka wykładów:

  • Wprowadzenie do zagadnień związanych z tworzeniem gier komputerowych
    • Praca w GameDev’ie.
    • Metodologie tworzenia gier (Scrum lub Gantt).
    • Etapy powstawania gry – od wizji po produkt.
  • Potok renderingu w systemach graficznych czasu rzeczywistego:
    • Transformacje geometryczne.
    • Rzutowanie.
    • Rasteryzacja.
    • Obliczanie przesłaniania (bufor Z).
  • Model oświetlenia (pdf,pdf):
    • Oświetlenie lokalne i globalne.
    • Równanie oświetlenia.
    • Teksturowanie.
  • Wybrane techniki renderingu stosowane w grach komputerowych:
    • Techniki renderingu modelującego fizyczne aspekty dystrybucji światła (Physically Based Rendering).
    •  Aproksymacja oświetlenia globalnego techniką Voxel Global Illumination.
    • Aproksymacja oświetlenia globalnego techniką Screen-Space Ambient Occlusion.
    • Metoda Radiosity w czasie rzeczywistym (Enlighten).
    • Techniki Displacement Mapping i Normal Mapping.
    • Synteza głębi ostrości.
    • Techniki antyaliasingu.
  • Wstęp do projektowania gier:
    • Jak poprawnie skonstruować poziom w grze?
    • Kreowania zaangażowania gracza.
    • Definiowanie celów gry.

Literatura

  • Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman, Real-Time Rendering (3rd edition), A K Peters, 2008.